Virtuagym en Hidden Profits Marketing bundelen krachten en lanceren nieuwe oplossing voor leadmanagement voor fitnessclubs en studio’s
24 mei 2023, Amsterdam, Nederland
- Integratie combineert Virtuagym’s management software en Hidden Profits Marketing’s leadgeneratie-formule
- Oplossing stimuleert bedrijfsgroei door automatisering van de manier waarop fitnessbedrijven leads opvolgen en beheren
Virtuagym, een wereldwijde leverancier van de toonaangevende alles-in-één gezondheids- en fitnesssoftware en Hidden Profits Marketing, ontwikkelaar van Europa’s meest vooraanstaande leadgeneratieplatform voor sportscholen en studio’s, kondigen een nieuwe samenwerking aan, inclusief een productintegratie.
De nieuwe integratie creëert een naadloze automatisering tussen Virtuagym’s club management software en Hidden Profits Marketing’s leadgeneratie-formule, waardoor fitnessclubs en studio’s hun klantenbeheer verbeteren en groei stimuleren.
Deze oplossing stelt eigenaren en ondernemers van fitnessclubs en studio’s in staat om snel en efficiënt cruciale leadinformatie op het Virtuagym-platform te verkrijgen. Tegelijkertijd elimineert de integratie aanzienlijk administratief werk door de handmatige upload van leads tussen systemen overbodig te maken.
Hidden Profits Marketing genereert leads die inclusief alle essentiële informatie en statussen automatisch verschijnen in de leadmanagement-tool van Virtuagym. Daarbij synchroniseert het systeem de gegevens tussen beide platforms waardoor clubmanagers en ondernemers de klantconversieratio’s moeiteloos kunnen volgen.
“Digitalisering heeft de manier waarop gezondheids- en fitnessbedrijven interactie hebben met potentiële nieuwe klanten en deze beheren, radicaal veranderd. In een steeds competitievere branche wordt het belang van efficiënte systemen voor klantenwerving, -analyse en -inzicht steeds groter”, merkte Hugo Braam, CEO en medeoprichter van Virtuagym. “We zijn ervan overtuigd dat onze integratie met Hidden Profits Marketing een enorme meerwaarde voor onze klanten zal bieden, en zo het open en aanpasbare alles-in-één platform van Virtuagym voor management, coaching en betrokkenheid verder zal versterken.”
“Onze samenwerking met Virtuagym stelt Hidden Profits Marketing in staat om extra waarde te bieden aan onze klanten en de ondernemers die volledig gericht zijn op het creëren van een solide en gezond bedrijf” benadrukte Aernout Leezenberg, oprichter en CEO van Hidden Profits Marketing. “Deze samenwerking ondersteunt onze ambitie om verder te groeien en uit te breiden in de Duitse en Nederlandstalige landen. Het vormt een logische volgende stap om fitnessketens, onafhankelijke clubs, sportscholen en studio’s te ondersteunen bij het automatiseren van hun processen voor het werven van leden en leads, zowel vanuit technisch als zakelijk oogpunt.”
Voor Virtuagym markeert de samenwerking met Hidden Profits Marketing het begin van een belangrijke nieuwe groeifase, gericht op de verdere ontwikkeling van hun innovatieve alles-in-één oplossing door middel van naadloze partnerintegraties. Het Virtuagym-platform is momenteel al succesvol geïntegreerd met toonaangevende spelers in de industrie zoals Matrix Fitness, LifeFitness, ClassPass, FitnessKPI, PS-TEC en InBody.
Initieel is de nieuwe oplossing beschikbaar voor klanten van Virtuagym en Hidden Profits Marketing in de Benelux en DACH-regio’s, waarbij vooral de laatste een cruciaal groeigebied vormt voor beide organisaties. Eén van hun gezamenlijke klanten in Duitsland, MRS Sporty, maakt als succesvol gebruik van de nieuwe integratie:
Jan Klein-Zirbes, eigenaar van Mrs Sporty Munich-Bogenhausen, onderstreept de impact van de integratie: “De samenwerking van Hidden Profits Marketing en Virtuagym heeft direct voor gemak en efficiëntie gezorgd. Het bespaart kostbare tijd doordat leads automatisch in het systeem worden ingevoerd, waardoor we ons nog meer kunnen focussen op onze leden.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.