Vind de beweging die bij je past

NL Actief is de brancheorganisatie van erkende sport- en beweegcentra met bijna 1.000 aangesloten locaties. Leden kunnen onder andere terecht bij NL Actief voor professionele ondersteuning en het opdoen van specialistische kennis. Om aan te kunnen sluiten bij NL Actief, moeten zij voldoen aan strenge kwaliteitseisen, die getoetst worden door een onafhankelijk keuringsinstrument. NL Actief leden bieden consumenten zo de mogelijkheid om onbezorgd te genieten van hun sport. Via deze site vindt de consument eenvoudig het centrum/de fitnessprofessional die het beste past bij zijn wensen.

Bekijk alle centra Bekijk alle trainers

Artikelen en Nieuws

  1. Vertrouwd fitnessen bij 1.000 NL Actief-centra

    Fitness is de meest beoefende sport in Nederland: ruim 2,7 miljoen mensen zijn actief in groepslessen of met individuele sportbegeleiding. Voor alle sportconsumenten die willen weten waar ze vertrouwd kunnen sporten in een centrum dat bij hen past, is er nu een nieuwe naam en een nieuw kwaliteitskeu… Lees meer
  2. Kan ik afvallen met krachttraining

    Feit of fabel: Val ik niet af als ik aan krachttraining doe? Fabel. Van krachttraining kún je uiteindelijk wel afvallen. Maar: om af te vallen moet er altijd sprake zijn van een negatieve energiebalans. We geven een voorbeeld.
     
    Opbouw spiermassa
    Voorbeeld: Michael besluit vanaf nul te gaan… Lees meer
  3. Bewegen voor je brein

    Iedereen weet dat sporten goed is voor je lijf. Maar wist je dat het ook goed is voor je psychische gezondheid? We leggen uit wat er in jouw lichaam en geest gebeurt als je sport of beweegt.

    Gelukkig is inmiddels veel wetenschappelijk onderzoek verricht naar de verschillende effecten van bewege… Lees meer
  4. Hoeveel eiwitten heb je nodig als je (intensief) sport

    Eiwitten na het sporten. Het is hip. Niet alleen onder topsporters maar vooral onder de mensen die regelmatig een sportschool bezoeken. Voor sneller herstel, voor spiervergroting. De reden maakt eigenlijk niet uit. Als het maar eiwitten zijn. Overigens zijn proteïnen hetzelfde als eiwitten. We nemen… Lees meer
  5. Hoeveel mag je per dag zitten?

    Zittend gedrag wordt wel aangemerkt als “het arbeidsrisico van de 21ste eeuw”. Het kan leiden tot fatale chronische ziektes en problemen aan spieren, botten en gewrichten. Vaststaande normen over de maximale zittijd per dag bestaan echter nog niet. Er is meer hard wetenschappelijk bewijs nodig. Prob… Lees meer
  1. 1
  2. 2