Artikelen en Nieuws

  1. Periodiseren van counter-movement-jump

    De trainingsleer die in de jaren ’60 van de vorige eeuw uit de voormalige Sovjet-Unie is komen overwaaien, gaat uit van een lineaire trainingsopbouw verdeeld in verschillende cycli. Bij krachttraining vertaalt dit zich in veel herhalingen bij een relatief lage weerstand aan het begin van een cyclus,… Lees meer
  2. Af en toe achteruit hardlopen om beter te presteren

    Het zal voor velen op zijn zachtst gezegd bijzonder klinken: achteruit hardlopen om daarmee de prestatie te verbeteren. Toch is het wellicht minder vreemd dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Zo blijkt dat topvoetballers tijdens een wedstrijd ruim twee keer zoveel van de tijd achteruit lopen als… Lees meer
  3. Urine slechte indicator voor uitdroging

    Uitdrogen is meestal niet gunstig voor de sportprestatie. Vanaf welk punt het echt de prestatie in de weg zit is nog aan discussie onderhevig, maar dat een aanzienlijke mate van vochtverlies onherroepelijk leidt tot gezondheids- en prestatieproblemen is wel duidelijk.

    Wat is er al bekend?

    Gr… Lees meer
  4. Prestatieverhogende middelen in de sport: gebruik jij ze en ken je de risico’s?

    Uit recent onderzoek van het RIVM blijkt dat het gebruik van doping en sportvoedingssupplementen in de breedtesport laag is, maar niet zonder risico’s. In dit onderzoek vallen zowel doping als sportvoedingssupplementen onder de noemer ‘sportprestatieverhogende middelen’. Belangrijk bij de interpreta… Lees meer
  5. NL Actief heeft campagne gevoerd om Nederland vitaler en gezonder te maken!


    NL Actief, de grootste sportorganisatie van Nederland, heeft van maandag 9 tot en met zaterdag 14 april campagne gevoerd om Nederland fitter, vitaler en gezonder te maken. Tijdens de campagneweek hield NL Actief work-outs op verschillende locaties in Nederland met verschillende doelgroepen. Zo gi… Lees meer
  1. 1
  2. 6
  3. 7
  4. 8
  5. 9
  6. 10
  7. 11
  8. 12
  9. 13
  10. 14
  11. 15