Artikelen en Nieuws

  1. Sportdrank met koolhydraten helpt duursporter ook na goed ontbijt

    De nieuwe studie omzeilt fouten die vaak in eerdere sportdrankstudies de kop opstaken. In het verleden sponsorden sportdrankfabrikanten vaak studies en hadden de studies een onrealistische opzet. Om gelijke omstandigheden tussen deelnemers te creëren, kiezen onderzoekers er namelijk vaak voor om hun… Lees meer
  2. Bewegen stimuleren van ouderen in woonzorginstellingen

    Ouderen willen het liefst in hun eigen omgeving zelfstandig oud worden en een fijn en zinvol leven leiden. Maar soms is de zorgvraag zodanig dat dit - ondanks de steun van mantelzorgers en thuiszorgdiensten - onmogelijk blijkt. Wonen in een woonzorginstelling kan dan de volgende stap zijn. Een ingri… Lees meer
  3. Sprongtraining op verschillende ondergronden maakt voetballers sneller en krachtiger

    Bij plyometrische training voeren sporters allerlei sprongen uit om de stretch shortening cycle te verbeteren. Een betere stretch shortening cycle betekent dat een spier vanuit uitgerekte vorm sneller en krachtiger kan verkorten. Met andere woorden: spieren kunnen sneller meer kracht leveren. Dit is… Lees meer
  4. De vele voordelen van sport en bewegen voor mensen met een lichte verstandelijke beperking

    Sporten en bewegen heeft veel voordelen voor mensen met een lichte verstandelijke beperking (LVB). Zo draagt het bij aan meer zelfstandigheid, een groter zelfvertrouwen, meer ontspanning, minder gezondheidsproblemen en meer kwaliteit van leven.

    Mensen met een LVB sporten ongeveer even vaak als re… Lees meer
  5. Valpreventie: Bewegen draagt bij aan verlagen valrisico voor ouderen

    Vallen is de meest voorkomende oorzaak van letsel door een ongeval bij ouderen. We spreken hierbij van privé-valongevallen: ongevallen die niet in het verkeer, een arbeidssituatie of tijdens het beoefenen van een sport plaatsvinden. Een ongelukkige val met soms een botbreuk als gevolg: veel ouderen… Lees meer
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 15