Artikelen en Nieuws

  1. Gelatine dempt pijn bij peesblessures

    Als pezen beschadigd zijn is een snel herstel natuurlijk wenselijk. In de praktijk blijkt dit herstel echter geen sinecure, en kunnen mensen maandenlang last houden van pijnlijke pezen. Dat gelatine, het belangrijkste bestanddeel van veel toetjes en snoepjes, het herstel van peesblessures wel eens z… Lees meer
  2. Factsheet vochtstatus

    Voldoende vocht in het lichaam is in veel sporten belangrijk voor een optimale sportprestatie [6]. Als de lichaamstemperatuur stijgt, is vocht nodig om de lichaamstemperatuur te reguleren, vooral door te zweten. Alle organen, waaronder spieren en hersenen, hebben voldoende vocht nodig. Vocht verliez… Lees meer
  3. Investeer in groen voor volwassenen!

    De meerwaarde van een groene leefomgeving wordt steeds duidelijker. Dat groen een positief effect heeft op onze gezondheid, dat groen ontstresst, groen uitnodigt tot bewegen en groen sociale contacten stimuleert, zijn (maar) enkele van de vele positieve effecten van groen. Wat zijn precies de effect… Lees meer
  4. Polyfenolen uit fruit bespoedigen herstel tussen sportprestaties

    Tijdens toernooien moeten topsporters vaak meerdere malen per week een topprestatie neerzetten. Om dit te kunnen doen is het belangrijk dat ze tussen die inspanningen goed herstellen. Een uitgebalanceerd voedingspatroon hoort daarbij en ook supplementen kunnen bijdragen. De laatste jaren zijn er enk… Lees meer
  5. Snellere marathon met vlak schema?

    Tijdens een marathon moet een loper zijn krachten goed verdelen over de gehele afstand. Te snel starten kan zorgen voor voortijdige vermoeidheid, terwijl te traag starten niet tot een toptijd zal leiden. In een zoektocht naar de ideale marathonstrategie analyseerden Spaanse onderzoekers alle wereldr… Lees meer
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 18