Artikelen en Nieuws

  1. Wandel naar je werk-dag

    Op donderdag 4 april 2019 vindt de vierde editie van de Wandel naar je Werk-dag plaats. Deze nationale campagne roept heel Nederland op om (een deel van de afstand) naar het werk te lopen. Van bus naar bureau of van voor- naar kantoordeur.

    Loop jij ook mee op 4 april? Alle stappen tellen: loop va… Lees meer
  2. Positieve keuzes dankzij vechtsport

    Kickboksen, mixed martial arts en muay thai zijn vooral populair bij jongeren in achterstandssituaties. De vechtsportschool is voor hen als een tweede thuis waar ze een ander, positiever perspectief kunnen ontwikkelen op zichzelf en hun omgeving. Met de trainer als de sleutelfiguur. Vechtsport is ve… Lees meer
  3. IJSTIJD! stimuleert kinderen om te gaan schaatsen

    Het is IJSTIJD! Tijd om te gaan schaatsen. Samen met je klasgenootjes, vriendjes of vriendinnetjes. Want schaatsen is leuk, leerzaam en gezond! Met deze insteek hebben de KNSB, KPN, Rabobank en de Vereniging Kunstijsbanen Nederland (VKN) een breed initiatief gelanceerd om alle kinderen in Nederland… Lees meer
  4. Topsporters presteren niet slechter na iets minder slaap

    Topsporters presteren slechter wanneer ze te weinig slapen. Of sporters ook minder goed presteren door een enkele nacht iets minder te slapen wisten wetenschappers niet. Onderzoekers uit Nederland keken daarom of topsporters door kleine veranderingen in slaapduur slechter, beter of net zo goed prest… Lees meer
  5. 3 belangrijke feiten over sporten en alcohol

    Hup, van het veld naar de bar. Veel mensen drinken graag een biertje - of drie - na het sporten. Of andersom: de hardloopschoenen aan na een avondje doorzakken. Maar wat doet die kater eigenlijk met je sportprestaties? En welk effect heeft het proosten na de wedstrijd? We zetten de feiten voor je op… Lees meer
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 15