Artikelen en Nieuws

  1. BeweegSamen vergroot je sociale actieradius

    “Als je oud bent, moet je bewegen. Anders kom je vast te zitten”, zegt Roel Vijgh lachend. 89 is de Zwollenaar, maar hij doet nog alles zelf in huis. Mede dankzij zijn actieve leefstijl. Via het project BeweegSamen vond hij een wandelmaatje. Nu loopt Vijgh iedere dag drie kwartier. “Met nordic walki… Lees meer
  2. Motivatie: waar komt die van jou vandaan?

    Motivatie komt in verschillende vormen. Je kan heel sterk vanuit jezelf gemotiveerd zijn, bijvoorbeeld omdat je heel veel plezier beleeft aan het sporten. Dit heet intrinsieke motivatie. Je krijgt de motivatie dan vanuit het gedrag zelf. Maar het kan ook zo zijn dat je vooral extrinsiek gemotiveerd… Lees meer
  3. Met een app kinderen gezonder laten leven: iSprout

    Kun je met een app de inhoud van een broodtrommel veranderen en kinderen meer laten bewegen? "Ja, dat kan", zeggen ze bij Sportbedrijf Arnhem. In drie maanden ontwikkelden en testen zij, samen met enkele jonge ondernemers, een app. Het resultaat? Kinderen waren ook buiten schooltijd met het onderwer… Lees meer
  4. Zo is het sportaanbod voor mensen met een beperking georganiseerd

    'Inclusief sporten' is een belangrijk politiek thema. Maar hoe is het sport- en beweegaanbod vandaag de dag georganiseerd voor mensen met een beperking? Het Mulier Instituut deed onderzoek.

    Het sport- en beweegbeleid in het programma Grenzeloos actief, maakt sport en bewegen voor iedereen met een… Lees meer
  5. Hoe langer de inspanning, hoe meer voordeel van cafeïne

    Veel duursporters gebruiken cafeïne omdat het prestatiebevorderend werkt. Door cafeïne worden sporters namelijk alerter en voelen zich minder vermoeid. Door alle studies naar cafeïne en duurprestaties gezamenlijk opnieuw te analyseren ontdekten onderzoekers van de universiteit van Harvard en Boston… Lees meer
  1. 1
  2. 3
  3. 4
  4. 5
  5. 6
  6. 7
  7. 8
  8. 9
  9. 15