Artikelen en Nieuws

  1. IJSTIJD! stimuleert kinderen om te gaan schaatsen

    Het is IJSTIJD! Tijd om te gaan schaatsen. Samen met je klasgenootjes, vriendjes of vriendinnetjes. Want schaatsen is leuk, leerzaam en gezond! Met deze insteek hebben de KNSB, KPN, Rabobank en de Vereniging Kunstijsbanen Nederland (VKN) een breed initiatief gelanceerd om alle kinderen in Nederland… Lees meer
  2. Topsporters presteren niet slechter na iets minder slaap

    Topsporters presteren slechter wanneer ze te weinig slapen. Of sporters ook minder goed presteren door een enkele nacht iets minder te slapen wisten wetenschappers niet. Onderzoekers uit Nederland keken daarom of topsporters door kleine veranderingen in slaapduur slechter, beter of net zo goed prest… Lees meer
  3. 3 belangrijke feiten over sporten en alcohol

    Hup, van het veld naar de bar. Veel mensen drinken graag een biertje - of drie - na het sporten. Of andersom: de hardloopschoenen aan na een avondje doorzakken. Maar wat doet die kater eigenlijk met je sportprestaties? En welk effect heeft het proosten na de wedstrijd? We zetten de feiten voor je op… Lees meer
  4. BeweegSamen vergroot je sociale actieradius

    “Als je oud bent, moet je bewegen. Anders kom je vast te zitten”, zegt Roel Vijgh lachend. 89 is de Zwollenaar, maar hij doet nog alles zelf in huis. Mede dankzij zijn actieve leefstijl. Via het project BeweegSamen vond hij een wandelmaatje. Nu loopt Vijgh iedere dag drie kwartier. “Met nordic walki… Lees meer
  5. Motivatie: waar komt die van jou vandaan?

    Motivatie komt in verschillende vormen. Je kan heel sterk vanuit jezelf gemotiveerd zijn, bijvoorbeeld omdat je heel veel plezier beleeft aan het sporten. Dit heet intrinsieke motivatie. Je krijgt de motivatie dan vanuit het gedrag zelf. Maar het kan ook zo zijn dat je vooral extrinsiek gemotiveerd… Lees meer
  1. 1
  2. 5
  3. 6
  4. 7
  5. 8
  6. 9
  7. 10
  8. 11
  9. 18